Mondkapjes, het nieuwe goud.

Mondkapjes. Medische mondkapjes, niet-medische mondkapjes. Gekke mondkapjes, sportieve mondkapjes, mondkapjes met kleuren, patronen, met teksten, met figuren en logo’s. Er zijn zelfs mondkapjes met hetzelfde design als het interieur van NS treinen voor de echte trein-o-fielen. Je kan het zo gek niet bedenken of ze zijn er. En zo gek is dat niet want je kan, en mag, ze zelf maken.

 

Het lijkt het nieuwe goud te zijn. Omdat het mondkapje nu zo ongeveer een eerste levensbehoefte is geworden probeert iedereen hier een graantje van mee te pikken. Waar je normaal mondkapjes bij een drogist of apotheek zou verwachten liggen ze nu bij wijze van speken in de etalage van de boekhandel. Ook bedrijven die relatiegeschenken verkopen bieden ze aan in allerlei mooie fancy kleuren. Je kunt er zelfs je logo op laten drukken of borduren. Dat gaat vast een topper worden in het corona-thema kerstpakket dit jaar.

 

Ik zag al heel wat bedrukte mondkapjes voorbij komen. Vooral in de sport zijn ze erg populair. Speciaal gemaakt voor de professionals. Formule 1 coureurs dragen ze, wielrenners, honkballers, voetballers en trainers. En wat wil de echte fan….. natuurlijk! Net als een shirtje van je favoriete club wil je natuurlijk ook een mondkapje met nummer en logo van je favoriete club of speler. En zo is er dus naast de broodtrommels, geurhangers, zonneschermpjes en sleutelhangers een nieuw stukje merchandise geboren. Dat is één verdienmodel…

 

Het is ook wachten totdat grote bedrijven de mondkapjes omarmen en gaan zien als mooie, goedkope vierkante centimeters om op te adverteren. Gratis mondkapjes bij de JUMBO, maar dan wel in het geel met grote letters JUMBO er op (…of met slurf). Of gratis bij een krat Heineken, groen met een rode ster. Zodat jij straks gratis dienst kan doen als wandelende reclamemuil.

Reactie schrijven

Commentaren: 0